Monday, August 27, 2012

Cerita Air Kelapa

Assalamualaikum....



Nak kongsi satu cite ngn korg sume.

"Satu hari tu, aku kuar bjalan ngn akak aku. Sampai satu mase ktorg rse haus, mklumlah kn bjalan msti penat, haus. So, ktorg pergi lah beli air dekat satu gerai nie. Air kelapa. Sedap kan :). Beli dua. Lepas beli trus naek kete balik rumah. Baru start jalan kete tiba-tiba air kelapa y akak aku pegang tu terjatuh. habis basah seat n carpet kereta. Dua-dua air tumpah. Skrg dah xde air. "


OK, tu cerita y aku nk kongsi ngn korg. Agak-agak korg tau x ape y aku nk smpaikn mlalui cerita nie ? Ape y aku nk smpai kn is aku tgh penat giler, haus, pastu dpt air kelapa, xsmpat lg rse air tu dah tumpah, tumpah dlm kereta pulak tu, habis basah seat. Stress !

TAPI, peristiwa ni sgt mmberi pgajaran kpd aku bila aku dgar akak aku ckp :-

" Allahuakbar, habis jatuh basah semua, xpelah acap, xde rzeki, mungkin air kelapa tu kotor or kalau kite minum nnti kite sakit perut k ape k, Allah nk selamat kn kite tu.. " -Kak Wana-

Betul jugak kn ? 

Kdg2 kite dah plan sebaek mungkin, tiba2 plan tu xjadi. Jgn kecewa, Jgn salah kn sesape, Allah itu Maha Mengetahui. Setiap yang berlaku ade hikmah disebaliknya. Always positive ! :)












*** Selamat Hari Raya semua ! lambat pulak ..haha...Maaf Zahir n Batin ! :D ***

No comments:

Post a Comment