Saturday, November 26, 2011

Belajar untuk berdiri-atas-kaki-sendiri.

Assalamualaikum...


      Aku selalu ckp n igtkn kt org y dalam kehidupan nie, kadang2 kita kene blajar untuk hidup keseorgan, blajar untuk bdikari, blajar untuk buat ssuatu sendri tanpa pertolongan org lain, SEBAB satu hari nnti kita akan keseorgan, xde spe2 y nk tolong kita, n bila mase tu tiba atleast kita mampu tok mlalui nye...


      Tapi, aku cume mampu mgingatkn org lain, aku lupa untuk mgingat kn kt diri aku sndiri...and now i realise, aku pon patut blajar untuk hidup kseorgan, sbb bila tiba saat aku btul2 kseorgan, atleast aku mampu melalui nye.....


      And of course, bila kita kseorgan barulah kita nak mndekatkn diri pada Tuhan, and yup ! Tuhan akan sentiase menemani kita di saat kita keseorgan ataupun tidak....betapa Maha Penyayang nye Tuhan itu.... 
















***Kenapa bila kita ade masalah baru kita ingat Tuhan....time kita senang kita lupe Tuhan....pikir2 kn lah...tepuk dada tanya selera....Mari lah kita sama2 brubah sempena Tahun Baru Islam mlm nie...=)***

Tuesday, November 22, 2011

Gua Tabik Team Sorak kt Restoran Hakim Sek 7 S.Alam.

Assalamualaikum....



X nak  ckp byk, first skali aku nk tabik Team Harimau Muda y bjaya mempertahankn pingat emas Sukan Sea..y lg aku bangga dyeowg mng lawan INDON kt dpan 100 000 penyokong INDON...weyh 100 ribu bukan sikit weyh !!

-------------------------------------------------------------------------


      Orait, post aku bukan nk cite pasal kejayaan Malaysia tu, but aku nk cite pasal Team Sorak kt Restoran Hakim Sek 7 S.Alam...actly semalam aku g tgk bola MAS vs IND kt situ, MAAAAIII !! sumpah meriah giler Restoran tu... !! 


      Ramai xpyah cite lah, y aku kagum + bangga sbb ade satu team sorak nie, dlm 30 owg cmtu, from 7.30 pm until Malaysia has won the penalty, dyeowg sorak xhenti2...ade lah bnti 5 10 mnit then dyeowg akan sorak sorak n sorak...mcm2 lagu dyeowg nyanyi...BINGIT bhaaaii Restoran tu !!



That's how the REAL MALAYSIAN support their HARIMAU MALAYA !!




     They always positive, xde suara2 pukimak kutuk "ape nie Malaysia passing xtepat"   "keluar kan r fakhrie !! " "attack mcm sial"  "bangang r Malaysia byk sgt gentel bola"   "mcm ape syiaaa thamil maen" n bla bla bla..... these things of word y kuar dri mulut PENYOKONG MALAYSIA konon nye, aku sgt2 xgemar...HOIT?? INGAT SENANG SGT K MAEN BOLA TU??  but THIS tukang sorak, fuuuhhh, dyeowg sgt positif, xde lgsung kata2 merungut pasal player Malaysia...they juz keep SORAK SORAK n SORAK walaupon Malaysia maen xbpe bgos...


Nie Vdeo ringkas y smpat aku rakam...

macam kat stadium beb !!


Wira2 Harimau Muda Malaysia...


NYUM2 !!


muke kekenyagan lepas membaham sang garuda..haha

***Restoran Hakim jd port tgk bola aku lah pas nie..hehe***

Wednesday, November 16, 2011

I Have Decided....sorry guys.

Assalamualaikum....


awak, sy btul2 mintak maaf kt awak, awak, awak n awak...kali nie sy btul2 xboley nk elak sume tu...sy btul tpakse wat kputusan cmnie...maybe kputusan y sy buat nie xbtol, tp sy yakin ngn kputusan sy nie...maaf atas harapan y sy bg kt awak, maaf kn sy awak, awak, awak n awak........ ='(





I'm juz miss every moment there......


maybe diz is my first n last wearing Johor's jersey......

when it is about basketball n study, i will put my priority to study first......yup !




1 minggu terlalu lama untuk aku tinggal kn.... quiz n test y myumbang kpd 10% n 30% terlalu byk untuk aku tinggal kn.....xsanggup aku membiarkan ahli kumpulan aku wat presentation sendirian.....aku harap, kamu sumua dpt memahami situasi aku ini.....





***kalau satu hari nnti aku jadi lecturer, aku akan cube untuk tidak berlagak sombong sebab aku xsuke lecturer y blagak sombong...***

Sunday, October 30, 2011

ASPIRE ku sudah satu tahun...=D

Assalamualaikum....



YEAY !! ASPIRE dah SATU TAHUN...haha...


Hepy Burfday to U...
Hepy Burfday to U...
Hepy Burfday to ASPIRE...
Hepy Burfday to U....






***mggu nie bz ngn test, wish me luck....(aku xsentuh buku lgsung lg bhaiii...sigh~)***

Thursday, October 27, 2011

TIGA bende y melengkap kn hari cuti aku..=)

Assalamualaikum....



Ehem....Ehem....juz nk cerita semalam aku g jalan2 @ lepaking bersama Twofx's - haekal, aten, zul, amar n titiey...tidak ktinggalan zue y sggup dtg dri penang smata2 nk jmpe ktorang..(tipu je) haha...


mule2 g lunch kt seksyen 2, cm bese lah, dah nme pon seksyen 2, msti pekena dye nye ABC...PUAS !! (aku penah ckp ABC Ronaldo paling best dlm entry sblom2 nie, but, correction !! ABC Pegaga lg best !!)


Abes tu ktorg g tgk wayang...mule2 igt nk tgk cite REAL STEEL..tp tiket dah sold out..so ktorg tgk lah cite IN TIME...fuuhh, BEST !! seriusly best....korg kne tgk....




BEST !!


Bergambar sblom tgk wayang...hehe



Peace...=)


 pastu abes tgk wayang, si zul bawak ktorg g KOPITIAM PAK ALI (kt seksyen 7), nk rse dye nye NASI AYAM LEMON...fuuhhh...terbaek wokk !! 




Ape macam?? sdap kn ....yumm3


Ipoh White Coffee dye pon masyuk gak beb !! 




muke2 lapa tgh tggu mkanan smpai...






ok, tu je y nk cite...actly aku juz nk promote ABC seksyen 2,  cite IN TIME n NASI AYAM LEMON PAK ALI je...hehe...selamat mncube 3 3 bnde nie...compem x nyesal...=)








***aku dah mule rse xsenang duduk dah, stiap subjek y aku blaja dah mule wat aku xsenang duduk...sigh***

Monday, October 17, 2011

Eh, tu bukan awek aku lah....

Assalamualaikum....


Di Luah Mati Mak, Di Telan Mati Bapak... aku tau peribahasa nie msuk k x, =P  ape2 pon layaannnn...hehe =)












Kalo budak pompuan tu awek ko, ko ckp jela tahi...xpyah lah bukan awek aku lah, aku xcpl lah, ape brg cpl lah, single is better laah, xmaen r awek cmtu laah....nnti aku dah kebas bru lah nk kawan mkan kawan la, kawan tikam blakang lah, kawan xmgenang budi lah, kawan rembat awek org lah...at the end, kau lah y BANGANG ! *segalacarutanuntukkau*


kes rembat-merembat awek org nie xbaek, tp sriusly x salah..Acap's Principle bebeyh !! haha =D




***this Tuesday I will go to UiTM Segamat for KARISMA- Karnival Sukan Mahasiswa. Wish me luck. And of course I will miss class for 3 days, oh God ! Please make me strong...***